U bent ervaren. U zit al bijna 10 jaar in het vak.
U doet het gezien de peilingen niet slecht.
De toeslagaffaire en de Groningse aardschokken daargelaten.
Vorig jaar in (bijna) dezelfde periode ging het fout in Bergamo, Italië.
U keek toen te weinig TV. Verschrikkelijke beelden vanuit Italiaanse ziekenhuizen met patiënten op bedden in de gangen schreeuwden om actie.
U en uw team acteerden:
Maak je geen zorgen om deze lokale griep. Ook voor onze zorg geen zorg!
Feestend ging het carnaval in Brabant van kroeg naar kroeg.
De eerste Corona-crisis werd een feit.
Wat een paniek. Een onverantwoorde burgerlijke ongehoorzaamheid volgde.
De piek lag in de zomer toen Nederland massaal ‘samen’ op reis ging, de KLM, Schiphol en TUI voorop.
In de herfst deden teveel Nederlanders het in het buitenland nog eens dunnetjes over. De tweede lockdown werd een feit.
Nu de te zuinig ingekochte vaccins in de bovenarmen prikken en eindelijk licht in de tunnel flikkert, imponeren in de journaals de schrikbeelden vanuit Engeland en Ierland.
Na de altijd lekkende maandag, sprak u dinsdag uw klanten met een oude-jongens-krentenbrood boodschap toe. 6.500.000 klanten ondergingen uw woordenstroom.
Wat ging verkeerd?
U leunt teveel op de bescherming die een verkoper in zijn vak nooit krijgt.
Na uw presentatie komt er een politiek verslaggever die uw woorden herhaalt.
Resultaat: Uw boodschap komt niet over. Iedereen hoort u. Niemand luistert!
Hoe dan wel?
In hoofdlijn: Gebruik beelden
Vraag: Wilt u dat? Kiest u er ook voor?
#Corona #Bartvanluijk #MarkRutte #Thuiswerken #Toekomst #Verkopen #Verzekeren